ارتودنسی برای کودکان

ما با افتخار خدمات ارتودنسی را برای مراقبت مداوم و با کیفیت از دهان و راحتی بیشتر برای بیماران فراهم می کنیم. والدینی که به دنبال مراقبت های ارتودنتیک برای فرزندان خود هستند، اکنون می توانند هم در زمان صرفه جویی کنند و هم از دردسر یافتن یک روش جدید برای درمان اضافی اجتناب کنند. شیوه های ما که با کودکان سازگار هستند، تجربه ای راحت و مستمر از دندانپزشکی جامع به بیماران و خانواده ها ارائه می دهند تا مراقبت ارتودنتیک را کامل کنند. ما همچنین مشاوره ارتودنسی را ارائه می دهیم تا قبل از تصمیم گیری قطعی برای آغاز درمان، اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید!

دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان در کنار یکدیگر اثربخش تر هستند و با یکدیگر پیش می روند، زیرا انجمن ارتودنسی توصیه می کند که کودکان نخستین معاینه ارتودنسی خود را حداکثر تا سن هفت سالگی انجام دهند. وجود یک ارتودنتیست با تجربه در کنار دندانپزشکان کودکان امکان همکاری بیشتر بین دو تخصص را فراهم می کند، که در نهایت برای سلامت دهان و دندان های کودک شما بسیار مفید است.

چرا انجام درمان ارتودنسی برای کودکان مهم است؟

در حالی که تمرکز دندانپزشکان کودکان روی سلامت دندان ها و لثه ها است، تمرکز ارتودنتیست ها روی رشد و تکامل دندان ها و فک است. خدمات ارائه شده توسط یک ارتودنتیست، فاصله و تراز مناسب دندان ها و فک ها را تضمین می کند تا کودک شما نه تنها لبخندی جذاب، بلکه لبخندی سالم تر داشته باشد. تراز مناسب دندان ها باعث می شود مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آسان تر شوند، خطر پوسیدگی دندان ها کاهش یابد و احتمال شکستگی یا آسیب هنگام زمان خوردن یا آسیب های دیگر کمتر شود. با درمان ارتودنسی می توان موارد شدیدتر مانند ناهماهنگی صورت و فک نیز اصلاح کرد و جریان هوا در مجرای تنفسی را بهبود بخشید، درد را کاهش داد و در کودکان در حال رشد عزت نفس را به طور چشمگیری افزایش داد.

دندانپزشکان کودکان ممکن است متوجه مشکلات اولیه ارتودنتیک شوند، اما برای مشخص نمودن مسیر درست درمان فقط یک ارتودنتیست می تواند یک ارزیابی جامع انجام دهد. با درمان ارتودنسی می توان در دندان ها و گاهی اوقات کل ساختارهای صورت، تغییر دائمی ایجاد کرد و آنها را تقویت کرد. متخصصان ارتودنسی آموزش های گسترده و تخصصی دیده اند که آنها را قادر می سازند تا طرح های درمانی تخصصی و مختص هر فرد را به بیماران ارائه دهند.

اگر به دنبال متخصص ارتودنسی خوب در تهران میگردید…

درمان ارتودنسی پیشگیرانه چه مزایایی دارد؟

کودکان باید تا قبل از سن هفت سالگی به ارتودنتیست مراجعه کنند تا مشکلات احتمالی دندان ها و فک های آنها را ارزیابی کند. درمان زود هنگام و پیشگیرانه ارتودنسی مفید است زیرا رویش دندان های کودک خردسال به اتمام نرسیده است و این امکان را برای ارتودنتیست فراهم می کند تا رشد صورت و استخوان های فک را هدایت کند تا هر گونه مشکلی را در زودترین مراحل ممکن برطرف کند.

هدف از درمان زود هنگام پیشگیری از گسترش و پیشرفت، و از بین بردن علت یک مشکل در حال رشد، و هدایت رشد صورت و استخوان های فک برای آماده سازی فضای کافی برای رویش دندان های دائمی است. ممکن است بیمار پس از بیرون آمدن همه دندان های دائمی به دوره دوم درمان نیاز داشته باشد تا آن دندان ها را به بهترین موقعیت خود منتقل کند.

در کودکی که هنوز دندان های شیری خود را دارد، ما در صورت کشف مشکلات زیر، ممکن است درمان ارتودنسی را توصیه کنیم:

  • آندربایت، زمانی که دندان های جلوی فک پایین جلوتر از دندان های جلوی فک بالا قرار دارند.
  • کراس بایت، زمانی که فک به یک طرف جابه جا می شود.
  • فشردگی و نامرتبی دندان های جلو.
  • فاصله خیلی بین دندان ها.
  • دندان های اضافی یا از دست رفته.
  • دندان هایی که به طور غیر طبیعی با یکدیگر تماس دارند یا اصلا با یکدیگر تماس ندارند.
  • مکیدن شست، انگشت یا پستانک که رشد دندان ها یا فک را تحت تأثیر قرار می دهد.

گرچه برخی از این مشکلات ارثی هستند، برخی دیگر ممکن است ناشی از تصادفات، بیماری های دندانی، آسیب های ورزشی یا بلع غیر عادی باشند. درمان اولیه ارتودنسی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، و در هر طرح، رشد و تکامل دهان و دندان های بیمار در نظر گرفته می شوند. ما برای تغییر موقعیت فک، حرکت دندان ها یا نگه داشتن دندان ها در جای خود، برای مشاهده تغییرات مطلوب، می توانیم یک ابزار ثابت یا متحرک تجویز کنیم. گاهی اوقات هیچ نیازی به ابزارهای دهانی نیست و در عوض، کشیدن دندان های شیری ممکن است به رویش بهتر دندان های دائمی کمک کند.