آنچه باید در مورد سفت کردن بریس ها بدانید!

اگر بریس دارید، ممکن است ارتودنتیست شما قبلاً به سفت کردن بریس ها اشاره کرده باشد. پس سفت کردن بریس ها در فواصل زمانی معین دقیقاً چیست و چرا ضروری است؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد فرآیند و مشکلات این روند بدانید را برای شما توضیح داده ایم.

بریس ها چگونه عمل می کنند؟

قبل از بررسی نحوه سفت کردن بریس ها، ابتدا اجازه دهید برای شما توضیح دهیم که بریس ها چگونه برای صاف کردن دندان های کج، فشرده یا نامرتب شما کار می کنند.

بریس ها با اعمال فشار مداوم روی دندان های شما آنها را حرکت می دهند. شکل فک شما برای تحمل فشار اعمال شده توسط بریس ها به تدریج عادت می کند.

دندان های شما مستقیماً به استخوان فک شما متصل نیستند، اما غشایی که در زیر لثه ها که توسط استخوان های شما احاطه شده است، دندان های شما را درون فک شما نگه می دارد. این غشاء موقعیت دندان های شما را کنترل می کند و به فشار اعمال شده توسط بریس ها پاسخ می دهد.

چرا سفت کردن بریس ها ضروری است؟

اکنون که می دانید بریس ها چگونه عمل می کنند، باید بدانید چرا سفت کردن بریس ها فرآیندی حیاتی برای نتایج مؤثر است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لیگاچور ارتودنسی چیست؟

ارتودنتیست ها به جای تنظیم بریس ها تنها در یک جلسه، این کار را به صورت مرحله ای انجام می دهند. در ابتدا، سیم ها فشار زیادی به دندان های شما وارد می کنند. به مرور زمان از این فشار کاسته می شود. از این رو، برای حفظ فشار روی دندان های خود، به طور مرتب باید بریس ها سفت شوند.

براکت ها چند مرتبه سفت می شوند؟

بدن همه افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین هیچ محدودیت زمانی دقیقی برای اینکه چه زمانی باید بریس های شما سفت شوند وجود ندارد. بسته به نیاز شما، ارتودنتیست زمان مناسب برای سفت کردن بریس ها را به شما پیشنهاد خواهد داد.

متخصص ارتودنسی شما معمولاً هر 4 تا 6 هفته یک بار یک نوبت دندان های شما را معاینه می کند زیرا این زمان متوسط مورد نیاز برای سفت کردن بریس ها است.

با این حال، برخی از علائم وجود دارند که نشان می دهند چه زمانی بریس های شما به سفت کردن نیاز دارند. در اینجا به بیان آنها خواهیم پرداخت:

  • عدم وجود درد در دندان ها و لثه ها.
  • کمی شل به نظر رسیدن براکت ها.
  • احساس عدم تحت فشار اضافی بودن دندان ها، وقتی آنها را با قدرت به یکدیگر فشار می دهید.
سفت کردن بریس

سفت کردن بریس

بریس ها چگونه سفت می شوند؟

در طول قرار ملاقات شما برای سفت کردن بریس ها، ارتودنتیست ابتدا پیشرفت انجام شده را بررسی خواهد کرد و هرگونه مشکلی را بررسی خواهد کرد. فرآیند تنظیم بریس ها همچنین شامل تعویض بندهای فرسوده، افزودن فضا دهنده ها و پرداختن به هرگونه درد یا ناراحتی است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بریس های ارتودنسی درد دارند؟

در طول فرآیند سفت کردن براکت ها، متخصص ارتودنسی شما براکت های شما را سفت خواهد کرد یا سیم جدیدی به آن خواهد افزود تا فشار روی دندان های شما ادامه یابد.

بعد از انجام این فرآیند، از نظر درد تفاوت زیادی وجود ندارد. با این حال، ممکن است احساس درد یا حساسیت داشته باشید. چند روزی ادامه خواهد داشت.

آیا نیاز است بعد از سفت کردن بریس ها کار متفاوتی انجام دهید؟

با توجه به نیاز شما، ارتودنتیست به شما توصیه خواهد کرد که آیا نسبت به معمول باید کاری متفاوت انجام دهید یا خیر.

ممکن است نیاز باشد که از الاستیک استفاده کنید. اگر نخستین بار است که از آنها استفاده می کنید، ارتودنتیست به شما نشان خواهد داد که چگونه از آنها استفاده کنید و آنها را درآورید.

آیا بعد از سفت کردن بریس درد وجود دارد؟

آری، درد بعد از سفت کردن بریس ها کاملاً عادی است، اما آزاردهنده نیست. بسیاری از افراد گزارش می دهند که درد و ناراحتی در عرض چند روز از بین می رود، در حالی که برخی می گویند که اصلاً دردی وجود ندارد. بسته به بدن شما، میزان درد متفاوت خواهد بود.

یک مشکل شایع حساسیت است. لثه ها یا دندان های شما در حین انجام کارهای روزانه درد نخواهند داشت، اما زمانی که سعی کنید غذا بخورید ممکن است درد احساس کنید. از خوردن غذاهای چسبناک یا آبنبات های سفت اجتناب کنید. خوراکی هایی را برای خوردن انتخاب کنید که به حداقل جویدن نیاز داشته باشند، یا اصلاً به جویدن نیاز ندارند، مانند ماست، سوپ، اسموتی، فرنی، خورش، پوره سیب زمینی، غلات خوب پخته شده، تخم مرغ نیم پز و غیره.

سفت کردن بریس

سفت کردن بریس

مسکن درد

اگر درد ناشی از سفت شدن بریس ها را تجربه می کنید، می توانید به فکر استفاده از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن باشید. فقط چند روز از این داروها استفاده کنید. اگر درد همچنان ادامه دارد، با ارتودنتیست خود مشورت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراحل درمان ارتودنسی

اقدامات تسکین درد مانند استفاده از کیسه یخ روی قسمت بیرونی فک و پایین گونه ها، درد دندان های شما را آرام خواهد کرد. کمپرس سرد التهاب را کاهش می دهد و ناراحتی را تسکین می دهد. نوشیدن آب سرد- یخ لثه های دردناک را بی حس کرده و التهاب را کاهش می دهد.

یک ژل بی حس کننده موضعی را امتحان کنید. می توانید آن را با انگشتان خود روی لثه های خود بمالید تا نواحی از دهانتان که باعث ناراحتی می شوند بی حس شوند.

سفت کردن بریس

سفت کردن بریس

آیا به فکر دریافت بریس ها هستید؟

دریافت بریس ها یک تصمیم بزرگ و یک فرآیند گسترده است. این فقط شامل قرار گرفتن بریس ها روی دندان ها نیست، بلکه سفت کردن بریس ها و مراقبت های بعد از آن نیز لازم هستند.

برخی از افراد درک کل فرآیند را یک دردسر بزرگ می دانند. تنظیم بریس ها باعث ایجاد ناراحتی و درد شدید می شود، اما زمانی که بعد از برداشتن بریس ها لبخند یکدست خود را مشاهده می کنید، احساس می کنید ارزش آن را داشتند که آنها را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.